Algemeen

Duikclub Lemmer, een gezellige duikclub waarbij elke donderdagavond de vaardigheden van het duikenen worden geleerd. Deze training vindt plaats in Zwembad Sudersé te Lemmer. De duikclub traint het hele jaar door ook in het buitenwater.

Succesvolle Amerika-dag voor de Duikclub.

Zoals u niet ontgaan is heeft er op en rond de Vissersburen zaterdag 1 sep. j.l. een groots opgezette Amerikaanse dag plaatsgevonden. Ook de duikclub Lemmer was van de partij met een heuse duiktank vol water. Er was werkelijk kosten nog moeite gespaard om deze happening tot een groot succes te laten verlopen. Een huifkar reed rond, er stond een rodeopaard op volle toeren te draaien, Amerikaanse auto,s uitgestald, de linedancers kunnen uitsteken op linie dansen, allerlei leuke kraampjes en nog veel meer. Wij stonden er om de opendag op 22 september a.s. te promoten, die tussen 16.00 en 18.00 uur in het Lemster zwembad plaats zal vinden. Door vijf grote ramen in de tank kon het massale publiek twee duiker allerlei kapriolen uit zien halen. Dit trok veel bekijks. Twee van onze charmante duikers stonden gelijktijdig buiten de tank kleine bonnetjes uit te delen met daarop de tekst “gratis duikles 22 sep.”. Het plan was dat iedereen van jong tot oud zo’n bonnetje in de hand gedrukt zou krijgen. Het was maar goed dat ik zelf ook bonnen uitdeelde anders hadden alleen maar jong aantrekkelijke dames een bon gekregen. En dan zegt men nog dat duiken geen hormonensport is.
Er liep ook een “meneer” rond die de boel in de gaten hield. Zwarte gelakte schoenen, een hoogwaterbroek, een te klein colbertjasje met een wolk van roos op de schouders, jampotbril en de weinige haren die hij had met veel boter naar rechts gekamd. Deze ingehuurde acteur hield het bezoekersaantal bij. Althans dat denken wij. Want wat hij uitkraamde was grotendeels niet te verstaan. Zoals hij de mensen benaderde was werkelijk kostelijk. Je had het moeten zien.
Kortom een zeer geslaagde dag, niet alleen voor ons als duikclub maar, zeker ook voor alle ander deelnemers. Mijn compliment voor de organisatie.

René Groot

Klik hieronder voor een leuk filmpje van de duikclub:
Kijk voor het recept van de beruchte appeltaart bij de Agenda